• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 6 (279)
czerwiec 2018

   okl-2018-06.jpg
 
Gin, rum, tequila
Wśród marek ginu najbardziej rozpoznawalny w Polsce jest Gin Lubuski. Niemal co trzeci spośród respondentów potrafi samodzielnie wskazać tę markę (test znajomości spontanicznej – 26%). Natomiast w teście znajomości wspomaganej prawie połowa respondentów deklaruje jej znajomość.
Spontaniczna znajomość najpopularniejszej marki rumu oscyluje w granicach kilkunastu procent. Najczęściej wskazywany przez respondentów Bacardi osiągnął wskaźnik znajomości spontanicznej wynoszący dokładnie 12%. Natomiast w teście znajomości wspomaganej rozpoznawalność tej właśnie marki zadeklarowała niemal połowa respondentów (48%). Na drugiej pozycji uplasował się rum Malibu osiągając w pomiarze znajomości wspomaganej dość wysoki wskaźnik, sięgający 39%. Ponad 20% respondentów wskazało w teście znajomości wspomaganej rumy: Havana Club, Captain Morgan czy Stock Rum.
W teście świadomości spontanicznej zaledwie dwie marki tequili są wskazywane przez respondentów: Sierra Tequila (11%) oraz Olmeca (9%). Natomiast w teście znajomości wspomaganej w pierwszej kolejności respondenci wskazali takie marki, jak: Sierra Tequila (36%), Sombrero (16%) oraz Olmeca (13%).
Rynki Alkoholowe, 4/2018
 
Polacy lubią drogie whisky
W okresie od stycznia do października 2017 r. import szkockiej whisky do Polski spadł o 0,7% w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 r. pod względem ilościowym (liczonym w butelkach o pojemności 0,7l). Biorąc pod uwagę wartość sprowadzanego alkoholu, odnotowano jednak wzrost o 14,59%. Różnice wynikają z coraz większej popularności droższej whisky single malt. Jak wynika z danych dostarczanych przez Scotch Whisky Association, po raz pierwszy od dłuższego czasu mieliśmy do czynienia z widocznym wzrostem importu do Polski lepszej jakościowo whisky – zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Pod względem ilości sprowadzanej kategorii single malt, tempo było niemal dwucyfrowe (wzrost o 9,25%). Jeszcze lepszy wynik odnotowano, biorąc pod uwagę wartość alkoholu. Dynamika wzrostu w tym segmencie wyniosła 22,1%. Oznacza to, że Polacy nie tylko sięgają po lepszą whisky, ale również coraz częściej decydują się na kupno droższych odmian w ramach kategorii single malt.
Rynki Alkoholowe, 3/2018
 
Nowe stowarzyszenie
Pod koniec stycznia 2018 r. w Warszawie odbyło się zebranie założycielskie Polskiego Stowarzyszenia Browarów Rzemieślniczych. W jego trakcie przedstawiciele 25 browarów jednogłośnie zdecydowali o powołaniu organizacji i przyjęciu jej statutu. Główne cele stowarzyszenia skupiają się na reprezentowaniu wspólnych interesów, promocji i popularyzacji piwa rzemieślniczego, pomocy merytorycznej i organizacyjnej dla producentów rzemieślniczych, zapewnieniu warunków sprzyjających aktywności zawodowej w zakresie produkcji piw rzemieślniczych. Prezesem PSBR został Marek Kamiński (Browar Kingpin).
Rynki Alkoholowe, 3/2018
 
Jajeczny fenomen
Według najnowszych badań CBM INDICATOR, najpopularniejszą marką w kategorii likierów i kremów pozostaje Advocaat. Likier ten w teście znajomości wspomaganej uzyskał ponad połowę wskazań (68%). W tym samym teście znajomości wspomaganej na kolejnych pozycjach najczęściej wymieniane były: Nalewka Babuni, Amaretto, Campari i Bailey’s – każdy z tych trunków uzyskał powyżej 30% wskazań.
Rynki Alkoholowe, 3/2018
 
Likiery, kremy i bittery w sklepach małoformatowych oraz w supermarketach
Likiery kremy i bittery pozostają nadal niszowym pod względem udziałów wartościowych segmentem alkoholi, którego znaczenie dla obrotu sklepów małoformatowych do 300 m2 jest zdecydowanie mniejsze niż dla supermarketów. W tym pierwszym kanale dystrybucji udziały likierów w sprzedaży alkoholi nie osiągają 1%. Sytuacja jest nieco lepsza w supermarketach 301-2500 m2, gdzie udziały te sięgają nawet do 2% w czasie największego na nie popytu. W sklepach małego formatu liderem w ilościowej sprzedaży likierów jest Jaegermeister (CEDC), na kolejnym miejscu plasuje się marka Advocaat (Polmos Bielsko-Biała) – w styczniu 2018 r. udział każdego z nich w sprzedaży wolumenowej całej kategorii wyniósł ponad 15%. W supermarketach największe udziały mają Dalkowski (Henkell&Co.) oraz Sheridan’s (Diageo).
Rynki Alkoholowe, 3/2018
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 9 - 16 z 903
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe