• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 11 (272)
listopad 2017

   rynki-11-2017.jpg
 
Indie na czele rankingów!
Whisky ma się dobrze – taki wniosek można wyciągnąć na podstawie corocznego globalnego rankingu „Klubu Milionerów 2016” przygotowanym przez brytyjski magazyn „Drinks International”. Na 157 marek alkoholowych o rocznej sprzedaży powyżej miliona 9-litrowych skrzynek, które znalazły się w zestawieniu, aż 53 to właśnie whisky! Wprawdzie to identyczny wynik jak przed rokiem, ale lista „milionerów” od tego czasu znacząco się skurczyła, więc procentowo jest znacznie lepiej. Co więcej, w pierwszej dziesiątce znalazło się aż 5 marek „złotego trunku” a w pierwszej pięćdziesiątce aż 19 z nich!
Czytaj całość…
 
Whisky w sklepach małoformatowych do 300 m2
Whisky jest trzecią największą kategorią alkoholi mocnych w sklepach małoformatowych o powierzchni do 300 m2, a jej znaczenie w sprzedaży systematycznie rośnie. W okresie od stycznia do lipca 2017 r odpowiadały one za ponad 7% wartości sprzedaży mocniejszych trunków. To wciąż rozwijająca się kategoria – w pierwszych siedmiu miesiącach 2017 r. wartość sprzedaży „złotego trunku” w sklepach małoformatowych wzrosła o 7%, a wolumen zwiększył się o 8% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. W lipcu 2017 r. oferta whisky w przeciętnym sklepie małoformatowym obejmowała 8 wariantów, podobnie jak w roku ubiegłym. W lipcu 2017 r. „złocisty trunek” można było kupić w około 70% sklepów małoformatowych o powierzchni do 300 m2 sprzedających alkohole mocne. Najczęściej na ich półkach można znaleźć whisky marki Ballantine’s (Pernord Ricard) – w lipcu była ona dostępna w 70% placówek sprzedających tę kategorię. Marki Jack Daniel’s (Brown Forman), Johnnie Walker (Diageo) i Grant’s (CEDC) występowały w około 6 na 10 placówek sprzedających whisky, natomiast dystrybucja pozostałych, mniej znaczących marek nie przekraczała 40%.
Rynki Alkoholowe, 9/2017
 
Whisky, Whiskey, Bourbon
Jak wynika z najnowszego sondażu przeprowadzanego cyklicznie przez CBM Indicator, szkockie whisky są najbardziej rozpoznawalne przez polskich konsumentów. Wśród pierwszej czwórki najpopularniejszych gatunków whisky, aż trzy to trunki rodem ze Szkocji. Najbardziej popularnym w świadomości konsumentów wciąż jest Johnnie Walker – co drugi spośród badanych wskazuje tę markę spontanicznie, a ponad trzy czwarte ankietowanych wymienia Johnnie Walkera w teście znajomości wspomaganej. Na drugim miejscu najczęściej wymienianych przez konsumentów marek z grupy whisky, whiskey i burbonów znalazł się Ballantine’s (aż 65% wskazań w teście znajomości wspomaganej) oraz Grant’s (56% respondentów wskazało w teście znajomości wspomaganej.
Rynki Alkoholowe, 9/2017
 
Od jesieni w AICV
Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa gościł Komitet Wykonawczy AICV (L’Association des Industries des Cidres et Vins de fruits de l’U.E), organizacji zrzeszającej producentów cydrów iwin owocowych krajów Unii Europejskiej. Wizyta związana była z przyjęciem ZP PRW w poczet członków AICV oraz rozszerzeniem zakresu działań na forum międzynarodowym. Podczas wspólnego posiedzenia AICV i ZP PRW analizowano istotne kwestie wspólne dla branży winiarskiej w całej Unii Europejskiej. Dyskusje dotyczyły głównie projektów regulacji, którymi objęci zostaną producenci krajów europejskich. Ważnym punktem zebrania były ustalenia odnośnie akcesji ZP PRW do struktur AICV. Oficjalnie przyjęcie w poczet członków nastąpi jesienią br. Do tego czasu ZP PRW będzie już jednak miał prawo do aktywnego uczestnictwa we wszelkich pracach AICV.
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
Kanpai!

Sake to najpopularniejszy i najbardziej znany trunek rodem z Japonii. Liczba jego producentów jednak stale spada. Dzisiaj w Japonii funkcjonuje ok. 1500 browarów sake, przed drugą wojną światową było ich 7000. Sam eksport tego trunku, także tych najdroższych odmian, stale rośnie. Największym importerem są obecnie Stany Zjednoczone. Jednak sake to niejedyny trunek z Japonii. Warto tu wspomnieć o shōchū, a więc wódce wytwarzanej zazwyczaj z batatów, ryżu lub jęczmienia. Według japońskiego prawa, zawartość  alkoholu w niej nie powinna przekraczać 36%. W Polsce trunek ten nie zostałby więc już uznany za „pełnoprawną wódkę”. Inny popularny w Japonii napój to umeshu – likier zawierający zazwyczaj do 17% alkoholu wytwarzany poprzez macerację owoców ume (morela japońska). Kwitną one w lutym, a zbierane są w czerwcu. Do wytwarzania trunku używa się także cukru trzcinowego. Na bazie owoców ume powstają również wina. Największy producent umeshu w Japonii to założona w 1914 r. w Osace firma Choya, która jest także partnerem Stowarzyszenia Polskich Barmanów.
Rynki Alkoholowe, 8/2017

 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 9 - 16 z 880
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe