• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 7 (268)
lipiec 2017

   rynki-07-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Znajomość marek: brandy i koniaki
Najnowszy sondaż CBM Indicator wskazuje, iż najbardziej znaną obecnie na polskim rynku marką w tej grupie alkoholi jest Metaxa (spontaniczna znajomość – 37%, wspomagana znajomość – 52%). Metaxa, zaliczana do alkoholi z grupy brandy, jest też z pewnością najbardziej rozpoznawalnym w Polsce greckim trunkiem. Na drugiej pozycji wśród najbardziej znanych i rozpoznawanych marek z grupy koniaków i brandy znalazł się Napoleon z bardzo zbliżonymi do lidera wskaźnikami: spontaniczna znajomość – 31%, wspomagana znajomość – 46%. Natomiast na trzecie miejsce, niczym diabełek z pudełka, wskoczył nienotowany w poprzednich latach 1804 Napoleon (spontaniczna znajomość – 18%, wspomagana znajomość – 29%).
Czytaj całość…
 
Brandy w sklepach małoformatowych
Brandy to jeden z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiada za około 2% sprzedaży wszystkich mocnych trunków. Niewielkie znaczenie dla obrotów sprawia, że detaliści nie przywiązują do tej kategorii tak dużej uwagi jak do wódki czy whisky.
W marcu 2016 roku brandy można było kupić w 54% placówek prowadzących sprzedaż alkoholi mocnych, przy czym oferta obejmowała średnio tylko około 3 wariantów tych trunków.
Czytaj całość…
 
W ponad połowie polskich domów pija się wino
Według raportu przeprowadzonego przez instytut GfK, w ubiegłym roku wino zostało zakupione przynajmniej raz przez ponad 55% gospodarstw domowych w Polsce (w 2014 roku przez 54,9%). W ujęciu wartościowym wzrost ten wyniósł 2,7%. Jak wynika z raportu GfK, Polacy kupują wino średnio pięć razy w roku. Podczas jednej wizyty w sklepie nabywają około 1,1 litra wina, na które wydają średnio 18,20 złotych. Obecnie Polacy najczęściej kupują wina w dyskontach, na które przypada 39% wartości wszystkich zakupów win gronowych. Drugim z kolei typem sklepów, w których nabywane są wina, są hipermarkety (24% udziału w rynku), jednak zanotowały one spadek zainteresowania konsumentów. Dalej plasują się supermarkety (17%). Podczas zakupów Polacy najczęściej wybierali wina czerwone (56%), dalej kolejno uplasowały się wina białe (33%) i różowe (11%). Największy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim zanotowały wina białe.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
Plany ograniczenia sprzedaży alkoholu w kraju
W czerwcu 2015 roku w Warszawie wprowadzono przepisy ograniczające sprzedaż alkoholu, obecnie planuje się wprowadzenie takich obostrzeń we wszystkich dużych miastach w Polsce. Pojawił się już projekt ustawy restrykcyjnie zmieniający zasady sprzedaży alkoholu, co ma ograniczyć spożywanie alkoholu. Jednak, jak przestrzega m.in. Polska Izba Handlu, ustawa ta uderzy nie tyle w sam alkohol, co w sklepy – w Warszawie zamknięto już kilka sklepów spożywczych, w których obrotach dominował alkohol. PIH podkreśla, że to właśnie handel powinien odgrywać ważną rolę w odpowiedzialnej konsumpcji, poprzez kontrolę sprzedaży osobom do tego uprawnionym. Dlatego właściwą drogą jest rozważenie działań prewencyjnych oraz edukacyjnych, a także kontroli i egzekwowania zasad sprzedaży alkoholu osobom pełnoletnim.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
W lutym wzrosła produkcja wódki
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, iż w lutym tego roku produkcja wódki czystej w przeliczeniu na 100-proc. alkohol wzrosła o 0,4% w ujęciu rocznym i wyniosła 6,77 mln litrów. Wzrost zanotowano także w ujęciu miesięcznym, w porównaniu ze styczniem tego roku produkcja wódki w lutym była wyższa o 9,7%.
Rynki Alkoholowe, 4/2016
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 81 - 88 z 865
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe