• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 4 (277)
kwiecień 2018

   okl-2018-04.jpg
 
Pan Kowalski i wino
spis-4.jpgWyobraźmy sobie, że rolnik, powiedzmy Pan Jan Kowalski, ma pół hektara niezbyt urodzajnej ziemi w okolicach Kolbuszowej, na górce w pobliżu rzeki. Przeczytał kiedyś w „Tygodniku Nadwiślańskim”, że na jednej butelce wina można zarobić spokojnie 10 zł. Lekko licząc – 30 tys. zł rocznie z tej połówki hektara, co to odłogiem leży. Końcem lata w telewizji mówili, że rok 2008 może być przełomowy dla polskiego winiarstwa. No to Janek wystarał się o 40 000 zł kredytu w pobliskim banku i postanowił, że będzie robił wino. Zdrowe, gronowe, polskie.
Czytaj całość…
 
To tylko kolejny kryzys
spis-5.jpgGdyby ponad rok temu ktoś wydał 1000 dolarów na piwo w puszkach, zamiast na akcje banku inwestycyjnego Lehman Brothers, wypił ten cały zapas i pojawił się na początku września br. w punkcie skupu aluminium, to mógłby liczyć spokojnie na około 150 dolarów zwrotu. Zakładając, że likwidacja tych aktywów odbyła się bez uszczerbku dla ogólnego stanu zdrowia inwestora, nie trafił on wcale najgorzej. Lepiej poszło tym, którzy zainwestowali w indeks whiskey lub lokowali w winiarski indeks Liv-ex.
Czytaj całość…
 
Goniąc świat
spis-3.jpgPrawdziwie akademicka winnica – należy do Uniwersytetu Jagiellońskiego.
„Winnica nad Dworskim Potokiem” położona jest w Łazach, niedaleko Bochni.
Za jej prowadzenie odpowiedzialny jest Adam Kiszka, z którym rozmawia Mariusz Kapczyński.
Czytaj całość…
 
Polskie winnice

spis-6.jpg2008 rok przyniósł spełnienie marzeń dla polskich winiarzy. Zapytaliśmy ich:
Jakie nadzieje wiążą z nową ustawą winiarską?
Jakie są prognozy na przyszłość polskiego winiarstwa?
Jak wyglądają początki i zakładanie winnicy, na czym polega trud tego przedsięwzięcia?



Czytaj całość…
 
Polska Wódka - czy producenci wykorzystają jej potencjał?
spis-1.jpg„Polska Wódka” to oznaczenie geograficzne o znacznym potencjale eksportowym, gdyż ma ciągle dużą rozpoznawalność w świecie. Niestety najlepszy czas na podejmowanie wspólnych działań wspierających rozwój eksportu polskiego narodowego trunku mamy już za sobą. Spór o definicję wódki najlepiej do promocji swoich wódek wykorzystali Szwedzi i Finowie. U nas sytuacja była znacznie bardziej złożona, gdyż przedsiębiorcy zrzeszeni w ramach Polskiego Przemysłu Spirytusowego produkują kilkadziesiąt marek mieszczących się w kategorii „Polska Wódka”, więc podczas trzech lat sporów nie mogliśmy promować tylko jednej marki.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 801 - 808 z 897
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe