• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 9 (270)
wrzesień 2017

   rynki-09-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Z banderolą czy bez?
spis-3.jpgW ubiegłym roku w „Poradniku Domowym” znalazł się tekst przedrukowany z miesięcznika „Kuchnia”. Czytamy w nim – Zwróćmy również uwagę na kolor banderoli akcyzy. Wina butelkowane w Polsce mają banderolę zieloną, a butelkowane w kraju producenta – niebieską. Lepiej kupować te drugie, bo wino źle znosi transport w dużych zbiornikach.
Czytaj całość…
 
Definicja wina
spis-1.jpgWino jest stosunkowo prostym produktem i wydaje się, że sprawa jego definicji nie powinna przedstawiać większego problemu. Jednak napój ten obrósł w ciągu wieków w tak liczne znaczenia rzeczywiste i symboliczne, oraz w tak wiele uwarunkowań prawnych, że sprawa wcale nie jest taka oczywista. Większość nacji europejskich nazywa wino bardzo podobnie. Takie określenia, jak francuskie vin, włoskie vino, niemieckie wein, angielskie wine, holenderskie wijn, czeskie víno, irlandzkie fíon, czy fińskie viini pochodzą pośrednio – poprzez łacińskie vinum – z greckiego oinos. To z kolei słowo zaczerpnięte zostało najprawdopodobniej ze starożytnych języków zachodniej Azji.
Czytaj całość…
 
W grupie mamy większą szansę

spis-2.jpg—    Zewsząd płyną doniesienia, że z roku na rok zwiększa się spożycie piwa w Polsce, branża piwowarska odnotowała kolejny udany czas... Jednak chyba nie cała – w ciągu kilkunastu miesięcy zostało zamkniętych dziesięć browarów należących do grupy małych i średnich. Gdzie szukać przyczyn takiej sytuacji?

Czytaj całość…
 
Ostatni taki wzrost?
spis-3.jpgW ubiegłym roku polscy piwosze wraz z polską branżą piwowarską pobili kolejny rekord. Krajowy rynek wchłonął ponad 35 mln hl złocistego trunku – o ponad 2,5 mln hl więcej niż w roku 2006. Wzrost był jednak nieco niższy od optymistycznych prognoz branży. A duży optymizm wydawał się uzasadniony. W pierwszym półroczu ubiegłego roku sprzedaż branży wzrosła aż o 15%. Druga część roku była jednak znacznie gorsza.
Czytaj całość…
 
Advocaat, Ajerkoniak, Amaretto i Bols Blue
indicator.jpgZainteresowanie Polaków likierami i kremami należącymi do grupy innych alkoholi mocnych od kilku lat utrzymuje się na podobnym poziomie. Największą popularnością wśród konsumentów likierów i kremów cieszą się: Advocaat (Polmos Bielsko-Biała), Ajerkoniak (Polmos Lublin) i Amaretto.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 817 - 824 z 873
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe