• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (278)
maj 2018

   okl-2018-05.jpg
 
Moda na wino

Z badań przeprowadzanych przez ACNielsena wynika, że spożycie wina w Polsce rośnie. W porównaniu z innymi europejskimi krajami jest jednak nadal kilkanaście razy mniejsze. Szacuje się, że w minionym roku łącznie wina stołowego kupiono o około 43 mln litrów więcej niż w 2006 roku. To prawie o 14% więcej. Największym zainteresowaniem miłośników wina cieszą się trunki z Nowego Świata: Argentyny, Chile i Australii. Panuje moda na picie wina. W związku z tym już zwiększyła się liczba specjalistycznych sklepów sprzedających ten trunek. Zdaniem branży ten trend się utrzyma.

Czytaj całość…
 
Zero proMILA - nowa akcja Stowarzyszenia Polska Wódka
W dniu 13 grudnia 2007 roku w warszawskim hotelu Marriott odbyła się konferencja prasowa Stowarzyszenia Polska Wódka – Polish Vodka Association, w trakcie której przedstawiono założenia i szczegóły kampanii społecznej „Zero proMILA”, której celem jest zwrócenie uwagi kierowców na zagrożenie wiążące się z piciem alkoholu i późniejszą jazdą autem.
Czytaj całość…
 
Naszą dewizą jest jakość, elastyczność i dynamizm
spis-5.jpg—    Toruńskie Piwnice Win zostały założone w 1990 roku. Dzisiaj, po zaledwie 18 latach istnienia, firma należy do czołówki producentów w Polsce. W portfolio Vinpolu znajdują się jednak już nie tylko wina.
Nasza strategia powoli ulega reorientacji. Nazywaliśmy i nazywamy się Toruńskie Piwnice Win, ale obserwując nasze portfolio, i to, w którym kierunku nasza firma się rozwija, coraz bardziej należałoby mówić o Toruńskich Piwnicach Alkoholi. W obrębie klasycznych winiarskich produktów istniejemy na rynku w bardzo niewielkim stopniu i to nie jest nasz cel strategiczny.
Czytaj całość…
 
Smak zakazanego owocu - wódka spod lady
spis-3.jpgTo najbardziej tajemniczy trunek w Polsce, a równocześnie jeden z najbardziej legendarnych i obrosłych nimbem sławy. Choć powstaje w niewielkiej miejscowości w dolinie Dunajca, cieszy się popularnością w całym kraju i szeroko poza jego granicami. Oficjalnie niedostępny w sprzedaży hurtowej i detalicznej, bez problemu trafia jednak również na ministerialne stoły. Od ponad 60 lat Śliwowica Łącka, o której mowa, powstaje nielegalnie. Nie przeszkodziło jej to jednak kilkanaście lat temu trafić na listę niematerialnych, regionalnych dóbr kultury, a niespełna trzy lata temu i na ministerialną listę produktów tradycyjnych. 
Czytaj całość…
 
To będzie kolejny, dobry rok?
spis-4.jpgKiedy w pierwszym kwartale ubiegłego roku analizowałem na łamach „Rynków Alkoholowych” dane Głównego Urzędu Statystycznego o produkcji wyrobów alkoholowych w pierwszych dwóch miesiącach 2007 roku, napisałem, że branża alkoholowa w Polsce ma powody do zadowolenia i w przyszłość patrzy optymistycznie. Zastanawiałem się wtedy, czy nie za wcześnie na snucie takich prognoz. Rok 2007 dobiegł końca i pora na pierwsze podsumowania. Rok 2006 – oceniając tendencje i zjawiska na rynku napojów alkoholowych – był jedynie zwiastunem pozytywnych trendów, które z całą mocą ujawniły się dopiero w 2007 roku. Dlatego, można stwierdzić to z całą odpowiedzialnością – dla większości firm w naszej branży ostatnie dwanaście miesięcy było dobrym okresem. I wypada nam tylko sobie życzyć, aby 2008 rok umocnił owe pozytywne trendy.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 857 - 864 z 900
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe