• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (266)
maj 2017

   rynki-05-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Eksport na plus
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego oraz Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy wynika, że w 2016 r. eksport mocnych alkoholi wzrósł do 54,5 mln litrów, a jego wartość do 176,4 mln euro. Do największych rynków eksportowych polskiej wódki należała:  Francja (13,3 mln l i 86 mln euro), Stany Zjednoczone (11,5 mln l i 23,1 mln euro), Kanada (1 mln l i 3,5 mln euro), Wielka Brytania (1,3 mln l i 3 mln euro), Meksyk (0,8 mln l i 2,5 mln euro), Niemcy (1 mln l i 2,2 mln euro) oraz Włochy (1,3 mln l i 2 mln euro). Kiedy weźmiemy pod uwagę największe rynki eksportowe wszystkich wyrobów spirytusowych, okaże się, że sytuacja wygląda bardzo podobnie. Przoduje Francja (14 mln l i 90 mln euro) przed Stanami Zjednoczonymi (12,3 mln l i 24,9 mln euro), ale na trzecim miejscu znajdują się Węgry (5,3 mln l i 6,7 mln euro). Dalej mamy Niemcy (2,3 mln l i 5,8 mln euro), Wielką Brytanię (1,8 mln l i 5,2 mln euro), Kanadę (1 mln l i 3,7 mln euro) oraz Meksyk (1 mln l i 2,6 mln euro). Średnia cena eksportowa polskiej wódki to 9,53 euro. Produkcja wódki w Polsce w 2016 r. wyniosła 98,2 mln l) – to więcej niż w 2015 r. (95,1 mln l), ale mniej niż w 2014 r. (115,3 mln l).
Rynki Alkoholowe, 5/2017
 
Najlepsze piwo jest z... Wrocławia
Piwo ART#9 Oatmeal Hoptart warzone w Browarze Stu Mostów we Wrocławiu otrzymało tytuł Best New Beer in the World w konkursie RateBeer Best Awards 2016. Oprócz tego otrzymało także dwa złote medale – w kategorii piw niskoalkoholowych oraz za wybitne osiągnięcia w ramach stylu Berliner Weisse. ART#9 Oatmeal Hoptart jest warzony we współpracy z Bristol Brewing Company z Colorado Springs, pod marką ART creative collaboration. Browar zdobył też w ubiegłym roku medale w polskim Konkursie Piw Rzemieślniczych. Swoje produkty eksportuje do Niemiec, Czech, Austrii, Holandii i Danii.
Rynki Alkoholowe, 5/2017
 
Stabilna nisza alkoholi winnych
W toku badań przeprowadzanych przez CBM INDICATOR respondentom zadawane są pytania mające przynieść odpowiedź na temat marek koniaków, brandy i winiaków najczęściej spożywanych przez amatorów tego rodzaju alkoholi, jak też najchętniej polecanych znajomym czy przyjaciołom. Wyniki najnowszego sondażu potwierdzają trendy utrzymujące się od kilku lat. Otóż najbardziej rozpoznawalną i najczęściej wskazywaną spontanicznie marką jest Napoleon, którego wymienia bez żadnej podpowiedzi 20% respondentów, natomiast znajomość wspomagana tego trunku przekracza 55% wskazań. Drugie miejsce w teście znajomości spontanicznej przypadło marce Hennesy, która uzyskała 8% wskazań, trzecie miejsce należy do marki Stock 84 – (7% wskazań).
Czytaj całość…
 
Sprzedaż brandy w sklepach małoformatowych i w supermarketach
Brandy to jeden z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m kw. odpowiada za niespełna 2% sprzedaży wszystkich mocnych trunków, a w supermarketach do 2500 m kw. za nieco ponad 3%. Brandy można było kupić w 47% placówek małoformatowych prowadzących sprzedaż alkoholi mocnych, przy czym oferta obejmowała średnio tylko około 4 wariantów tych trunków. W większych sklepach półka z tą kategorią jest nieco szersza (średnio 8 wariantów), trudno też znaleźć jakikolwiek supermarket, który nie miałby w ofercie ani jednego rodzaju brandy .30%). Najwięcej brandy w sklepach małoformatowych sprzedaje firma Ambra (marki Pliska i Słoneczny Brzeg) - jej udziały w wolumenie to 27% rynku.
Rynki Alkoholowe, 5/2017
 
Polska liderem UE
Polska jest czwartym producentem wódki na świecie i pierwszym w UE. W 2016 r. w Polsce wyprodukowano ponad 98 mln l wódki. To wzrost o 3% względem 2015 r. To jednak mniej niż w 2011 r., gdy w naszym kraju wyprodukowano ponad 103 mln l wódki. Wartość rynku napojów spirytusowych wyniosła 19,1 mld zł przy 18,6 mld zł w 2015 r. Największe rynki eksportowe rodzimej wódki to: Francja (wartość 90 mln euro), Stany Zjednoczone (26,9 mln euro), Węgry (6,7 mln euro), Niemcy (5,8 mln euro) i Wielka Brytania (5,2 mln euro). Polska wódka trafiła też w dużej ilości do: Kanady (3,7 mln euro), Meksyku (2,6 mln euro), Włoch (2,2 mln euro), Bułgarii (2 mln euro) czy Chile (1,1 mln euro). W ub. r. średnia cena eksportowa zwiększyła się o 4%, a łączna wartość eksportu napojów spirytusowych wyniosła 176 mln euro.
Rynki Alkoholowe, 4/2017
 
Whisky w zegarku? Czemu nie!
Butelka Old Vatted Glenlivet 1862 – czyli najstarsza rocznikowa whisky na świecie – została otworzona 14 marca 2017 r. w Warszawie. Uroczystość, podczas której tego dokonano, jest częścią pewnego niezwykłego i pionierskiego projektu o nazwie Whisky Watch. Otworzenie butelki tak niezwykle starego alkoholu było możliwe dzięki współpracy polskiej firmy Wealth Solutions (specjalizującej się w budowie kolekcji rzadkich trunków, dzieł sztuki) i szwajcarskiej manufaktury zegarków Louis Moinet z miejscowości Saint-Blaise, znaną z budowy limitowanych edycji ekskluzywnych czasomierzy, z użyciem rzadko spotykanych materiałów i zaawansowanych technologii.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1 - 9 z 857
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe