• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 12 (273)
grudzień 2017

   rynki-12-2017.jpg
 
Cydry i RTD  jak i gdzie sprzedawać wakacyjne trunki?
Co łączy konsumentów cydrów i drinków z grupy RTD? Są to określone oczekiwania wobec opakowań obu tych kategorii alkoholu. Zarówno dla gotowych drinków, jak i cydrów za najbardziej atrakcyjne opakowanie, które zachęca do zakupu danej marki uważany jest zestaw promocyjny z gadżetem. W przypadku RTD zadeklarowało tak 35% respondentów, a dla cydrów 30% badanych. Niemal takie same wyniki dla obu kategorii osiągnął także drugi najczęściej wskazywany typ opakowania, czyli ozdobna butelka. Takiej odpowiedzi udzielił blisko co czwarty miłośnik cydrów i RTD (cydry – 24%; RTD – 23% wskazań). Na trzecim miejscu podium, wśród wskazywanych jako najbardziej atrakcyjne opakowania cydrów i RTD znalazł się także wielopak. W przypadku tego typu opakowania, jego zwolennikiem był przeszło co piąty miłośnik cydru (21%) i przeszło co siódmy wielbiciel RTD (15%).
Rynki Alkoholowe, 8/2017
 
IV Kongres Branży Spirytusowej
Równe dla wszystkich i przyjazne otoczenie prawne, walka z szarą strefą oraz potrzeba promocji odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu – to najważniejsze postulaty zgłaszane podczas IV Kongresu Branży Spirytusowej, który odbył się w Ministerstwie Finansów w Warszawie. Organizatorem wydarzenia był Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy oraz Krajowa Izba Gospodarcza.
Branża napojów spirytusowych jest ważną częścią polskiej gospodarki. Wpłaca do finansów publicznych ponad 12,5 mld zł rocznie, głównie z tytułu podatku akcyzowego i VAT. Zatrudnia bezpośrednio ponad 5 tys., a pośrednio 89 tys. osób. Produkcja spirytusu służy zagospodarowaniu nadwyżek płodów rolnych: rocznie przetwarzanych jest 750 tys. t zbóż oraz 50 tys. t ziemniaków. Eksport polskich napojów spirytusowych przynosi ponad 700 mln zł rocznie.
Rynki Alkoholowe, 7/2017
 
Cydry i drinki gotowe na wszystko
W przypadku gotowych drinków niskoprocentowych (ang. RTD – ready to drink) najlepszy wynik w teście spontanicznej znajomości osiągnęła marka Sobieski Impress (12%), Smirnoff Ice (7%) oraz Bacardi Breezer (6%). Te same marki osiągnęły także najwyższe wyniki w teście znajomości wspomaganej – liderem ponownie był Sobieski Impress (30%), a tuż za nim uplasowały się Smirnoff Ice (29%) i Bacardi Breezer (24%). Pozostałe marki były wskazywane spontanicznie tylko przez pojedynczych respondentów badania CBM Indicator. Interesujący jest przypadek Finlandii Frost, która choć w teście znajomości wspomaganej znalazła się poza pierwszą piątką (17%), w badaniu znajomości spontanicznej znalazła się tuż za podium (3%).
Czytaj całość…
 
Sprzedaż cydru oraz drinków w sklepach małoformatowych i w supermarketach
Cydry oraz drinki, czyli tzw. napoje RTD, należą do kategorii, które mają marginalne znaczenie w rynku alkoholi. Obie kategorie cechuje sezonowość z najwyższymi wzrostami wolumenu sprzedaży przypadającymi na miesiące letnie, przy czym w przypadku cydrów jest ona bardziej zauważalna. W okresie czerwiec 2016 – maj 2017 zarówno w sklepach małoformatowych do 300 m2, jak i w supermarketach (sklepach o powierzchni 300-2500 m2) blisko 45% wygenerowanej wartości ze sprzedaży cydrów i drinków przypadało właśnie na okres od czerwca do września. W tych miesiącach liczba transakcji zawierających cydry lub drinki była nawet 1,5 raza wyższa w porównaniu do średniej z ostatnich 12 miesięcy w obu typach tych sklepów. Udział cydrów i drinków w wartości sprzedaży napojów alkoholowych w sklepach małoformatowych oraz także w większych placówkach nie przekracza 1%. W placówkach o większej powierzchni sytuacja ma się nieco lepiej, gdyż prawie wszystkie sklepy prowadzące sprzedaż alkoholi posiadają na swoich półkach cydr, a średnia liczba wariantów tego trunku w maju 2017 r. wynosiła 8.
Rynki Alkoholowe, 7/2017
 
Jabłko w roli głównej
Francja miłośnikom trunków kojarzy się przede wszystkim z winami. I w sumie nie ma się co dziwić, wszak kraj ten pod względem powierzchni upraw winorośli nieprzerwanie należy do ścisłej światowej czołówki. Jednak już w samej Normandii winogrona mają godnego przeciwnika. Jest nim… jabłko. Ten kulisty owoc o soczystym miąższu stał się podstawą trzech trunków charakterystycznych dla tego regionu Francji – cydru, calvadosa oraz pommeau.
Rynki Alkoholowe, 7/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 19 - 26 z 884
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe