• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 8 (269)
sierpień 2017

   rynki-08-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Gin znaczy Lubuski, rum to Bacardi, tequila to Sierra
Gin Lubuski jest najsilniej zakorzenioną marką ginu w świadomości polskich konsumentów. Został on spontanicznie wskazany przez 35% respondentów, a w teście znajomości wspomaganej przez 63% respondentów. Jego dominację dobrze obrazuje wynik marki, która zajęła drugie miejsce wśród najczęściej wskazywanych marek ginów – Gordon’s Gin, który w teście spontanicznej znajomości został wskazany przez co dziesiątego respondenta (10%), a w teście znajomości wspomaganej blisko co trzeciego (29%).
Czytaj całość…
 
Rum, gin i tequila w sklepach małoformatowych do 300 m2
Rum, gin i tequila to jedne z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadają one łącznie za mniej niż 1% wartości sprzedaży alkoholi mocnych. Rum i gin można kupić w około 40% placówek sprzedających alkohole mocne, natomiast tequilę ma w ofercie tylko kilka procent takich placówek. W sklepach małoformatowych nie należy się spodziewać zbyt dużej liczby wariantów takich alkoholi na półkach. Klienci najczęściej mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami rumu i ginu, natomiast w przypadku tequili najczęściej jest tylko jeden wariant tego trunku.
Czytaj całość…
 
Droższa whisky w cenie
Import ekskluzywnej whisky single malt do Polski wzrósł w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. – w ujęciu ilościowym – o 30%. Daje to łącznie blisko 360 tys. sprowadzonych butelek. W ujęciu wartościowym dynamika wzrostu była jeszcze większa i wyniosła 38%. (wartość ok. 4 mln funtów). Znaczniejsze wzrosty zanotowała whisky blended malt. W ujęciu ilościowym dało to liczbę aż 257 tys. butelek. Łączna wartość sprowadzonej whisky blended malt wzrosła o 120% i wyniosła 360 tys. funtów. Wyniki te dają Polsce 13. miejsce pod względem liczby sprowadzonych butelek whisky, a wartościowo plasujemy się na 16. miejscu. Największym rynkiem na świecie – patrząc na liczbę sprowadzonych butelek – jest Francja (142 mln sztuk), zaś pod względem wartościowo sprowadzanego trunku prowadzą USA z kwotą 563 mln funtów. W rozbiciu na poszczególne kontynenty najmocniejszym rynkiem dla whisky wciąż pozostaje Europa, a szczególnie kraje Unii Europejskiej.
Rynki Alkoholowe, 3/2017
 
Mamy więcej winnic
W 2016 r. w Polsce funkcjonowało 150 małych winnic – najwięcej z nich znajduje się w województwach lubuskim małopolskim oraz podkarpackim. Według International Organisation of Wine wyprodukowały one 7 tys. hektolitrów wina. Dla porównania we Włoszech wyprodukowano w tym samym czasie 49 mln hektolitrów, a we Francji 42 mln hektolitrów. Według Polskiego Instytutu Winorośli i Wina, uruchomienie winnicy produkującej do 15 tys. butelek rocznie to koszt ok. 1 mln zł. W 2013 r. w Polsce było zaledwie 35 winiarzy.
Rynki Alkoholowe, 3/2017
 
W Rosji będą zmiany stawek akcyzy
Po śmiertelnych zatruciach alkoholem w Irkucku prezydent Rosji Władimir Putin nakazał zaostrzyć zasady produkcji wyrobów spirytusowych i obrotu nimi. Celem takich działań ma być zmniejszenie popytu na substytuty napojów alkoholowych. Rząd ma przygotować do 31 marca propozycje zmian stawek akcyzy na napoje alkoholowe i płyny zawierające spirytus. Według szacunków obrót tzw. preparatami o podwójnym przeznaczeniu zawierającymi spirytus to około 20% całości rynku alkoholowego w Rosji (ich sprzedaż to ok. 400 mln litrów rocznie). „Niezawisimaja Gazieta” oceniła, że najtańsza półlitrowa butelka wódki powinna kosztować 70 rubli, aby ludzie wybierali ją zamiast tanich substytutów. Obecnie jest to ok. 200 rubli.
Rynki Alkoholowe, 3/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 19 - 26 z 869
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe