• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (266)
maj 2017

   rynki-05-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Grzańce pyszne mamy, ale ich nie znamy  znajomość marek miodów pitnych oraz win grzanych

Wyniki najnowszej tury badań przeprowadzonych przez CBM INDICATOR potwierdzają, że wśród konsumentów panuje wciąż bardzo niska świadomość marek miodów pitnych. Tylko nieliczni respondenci byli w stanie spontanicznie wskazać znane im marki. Najbardziej rozpoznawalny jest trójniak Kasztelański (4%) oraz trójniak Staropolski Tradycyjny (3%). W teście znajomości wspomaganej najczęściej wskazywany był ponownie trójniak Staropolski Tradycyjny (21%). Blisko co szósty respondent przyznał, iż zna również markę dwójniaka Kurpiowskiego (15%). W przypadku win grzanych znajomość marek wśród konsumentów jest również niewielka, ale wyłania się zdecydowany lider na rynku: Grzaniec Galicyjski (17% – znajomość spontaniczna, 21% – znajomość wspomagana).
Rynki Alkoholowe, 1/2017

 
Najwięksi w 2015 roku - ranking "Rzeczpospolitej"

Dziennik „Rzeczpospolita” do wydania z 24 listopada 2016 już po raz piętnasty dołączył „Listę 2000 Polskich Przedsiębiorstw i Eksporterów”. Jest to ranking największych przedsiębiorstw w kraju, które zgadzają się na udostępnienie swoich wyników. Wśród nich znalazły się oczywiście też te związane z branżą alkoholową. Czołówka się nie zmieniła, a wręcz umocniła większymi przychodami ze sprzedaży. Wśród przedsiębiorstw z branży alkoholowej podobnie jak przed rokiem liderem jest Kompania Piwowarska SA (110. miejsce w całym rankingu). Za nią, również jak rok temu, plasuje się Grupa Żywiec SA (111. miejsce w całym rankingu).
Rynki Alkoholowe, 1/2017

 
Rośnie produkcja wódki
Jak podał Główny Urząd Statystyczny, produkcja wódki zanotowała wzrost w październiku, jak również całych 10 miesiącach w porównaniu z rokiem ubiegłym. W październiku tego roku produkcja wódki była wyższa o 3,5% niż w październiku 2015 i wyniosła 9,53 mln litrów. W porównaniu z wrześniem tego roku, czyli w ujęciu miesięcznym, produkcja zaś spadła o 4,9%. Z kolei w ciągu 10 miesięcy tego roku w Polsce wyprodukowane zostało o 4,1% więcej (78,8 mln litrów) wódki niż w analogicznym okresie w roku 2015.
Rynki Alkoholowe, 12/2016
 
Szersza oferta wariantów czystej Wyborowej
W ubiegłym roku Wyborowa Pernod Ricard wprowadziła na rynek limitowaną edycję dwóch wariantów wódki czystej Wyborowa – Polska Pszenica i Polski Ziemniak. Biorąc pod uwagę sukces, jaki oba warianty odniosły, Wyborowa zdecydowała o wprowadzeniu ich od października tego roku do stałej sprzedaży. Dołączyły tym samym do będącej już wcześniej na półkach Wyborowej Polskie Żyto.
Rynki Alkoholowe, 12/2016
 
Nowy lider na rynku wódek smakowych
Według danych Nielsena, w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku liderem rynku wódek smakowych została marka nalewek Soplica z portfolio CEDC. Obecnie należy do niej blisko 25% tego rynku. Zdaniem producenta, na ten wynik wpłynęła ciągle poszerzana rodzina tej marki, do której w tym roku włączono warianty jagodowy i cytrynowy. Aktualnie w skład oferty nalewek Soplica złożona wchodzi 10 smaków. W październiku tego roku pojawił się także w sprzedaży wariant super premium tej marki, czyli Soplica Staropolska. Jest ona dostępna w czterech nowych wariantach: Dereniowa, Głogowa, Jeżynowa i Oryginalna, będąca unikalną kompozycją pięciu maceratów.
Rynki Alkoholowe, 12/2016
 
Kasztelan Niepasteryzowane Pszeniczne nagrodzone w międzynarodowym konkursie
Warzone w sierpeckim Browarze Kasztelan piwo Kasztelan Niepasteryzowane Pszeniczne zdobyło brązowy medal w kategorii South German-Style Kristallweizen w konkursie European Beer Star. W tegorocznej 13. edycji tego jednego z najważniejszych na świecie konkursów pinych zgłoszonych zostało ponad 2000 piw z 44 krajów. Oceniało je w 57 kategoriach międzynarodowe jury złożone ze 124 ekspertów. Na ocenę składały się takie cechy, jak pienistość, barwa, klarowność, zapach, goryczka, nasycenie, posmak i spełnianie kryteriów danego stylu piwnego.
Rynki Alkoholowe, 12/2016
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 28 - 36 z 857
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe