• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 6 (267)
czerwiec 2017

   rynki-06-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

CEDC chce zdobyć połowę rynku wódki w Polsce
Od roku CEDC jest znów liderem rynku wódki w Polsce – na koniec maja br. miał 42,5% udziału pod względem wielkości sprzedaży. Na drugim miejscu pod tym względem znajduje się Stock Spirits z 24,2%, dalej MBWS z 15,6% i Pernod Ricard z 5,3%. CEDC w planach ma jednak zwiększenie swoich udziałów do 50% tego rynku do końca 2018 roku. Pomocne w tym będą inwestycje zaplanowane na lata 2016-2017, mające na celu zwiększenie możliwości produk­cyjnych w zakładach w Obornikach i w Białymstoku, a także rozwój flagowych marek, takich jak Żubrówka, Soplica i Żytniówka.
CEDC jest także w gronie największych graczy w poszczególnych segmentach rynku wódek. Udział grupy w segmencie wódek czystych wyniósł bowiem w maju br. 42,6% (Stock Spirits – 18,6%, MBWS – 18,7%), z kolei w wódkach smakowych 41,9%, pierwsze miejsce zajmuje tu Stock Spirits z 43,3% udziałów (MBWS – 5,3%).
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
We Wrocławiu można studiować piwowarstwo
Pierwsze podyplomowe studia piwowarskie ruszają na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Kierunek technologia piwowarstwa utworzony został na Wydziale Nauk o Żywności i stanowi odpowiedź na panujący w kraju rozwój browarów rzemieślniczych i restauracyjnych.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
Browary zwiększają nakłady na reklamę
Od stycznia do maja br. browary wydały na reklamy w mediach tradycyjnych 223,4 mln złotych, czyli o 4,1% więcej niż w analogicznym okresie w roku 2015. Ponad połowa tej kwoty trafiła do telewizji (162,8 mln złotych), jednak to o 3,5% mniej niż rok wcześniej. Drugim najchętniej wybieranym kanałem promocji była reklama zewnętrzna – przeznaczono na nią 33,2 mln złotych. Najwięcej wzrosły wydatki na reklamę piwa w kinach – o 160,9% do 20,3 mln złotych oraz w radio – o 110,7% do 1,22 mln zł i gazetach – o 101,5% do 1,21 mln złotych. Z kolei spadła kwota przeznaczona na reklamę w czasopismach – o 9,8% do 4,7 mln złotych. Największym reklamodawcą wśród browarów jest Grupa Żywiec, która w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku wydała na reklamę 90,5 mln złotych. Na drugim miejscu jest Kompania Piwowarska z wydatkami w wysokości 73,9 mln złotych, a na trzecim Carlsberg Polska, który przeznaczył na ten cel 39 mln złotych.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
Dobre wyniki branży piwnej w pierwszym półroczu
Branża piwowarska zanotowała dobre wyniki w pierwszym półroczu 2016 roku. W tym okresie bowiem sprzedaż piwa zarówno z koncernów, jak i browarów rzemieślniczych i regionalnych, wzrosła o blisko 5% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2015. Na wyniki sprzedaży wpłynęły Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz dobra pogoda.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
Dziewięciu "milionerów" rodem z Polski na liście magazynu "Drinks Interantional"
Pochodzące z Polski marki wódek odniosły niewątpliwy sukces w tegorocznym zestawieniu „The Millionaires’Club”, czyli marek wyrobów spirytusowych, które w minionym roku zanotowały sprzedaż przekraczającą milion 9-litrowych opakowań. Wśród wódek, które w 2015 roku zanotowały najwyższą sprzedaż, na 3. pozycji – za liderem Smirnoffem i Absolutem (miejsce 18.) – uplasowała się Żubrówka (miejsce 31. w całym zestaweniu), której sprzedaż wyniosła 6,2 mln 9-litrowych opakowań. Łącznie w najnowszym zestawieniu magazynu „Drinks International” znalazło się 9 marek wódek rodem z Polski (jedną z nich jest marka Lubelska, kwalifikowana tu jako likier ze względu na niższą zawartość alkoholu). Nastąpiła jednak pewna zmiana polskiej reprezentacji wódczanej w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to była ona silniejsza – liczyła bowiem 10 marek, czyli o jedną więcej. W bieżącym zestawieniu zabrakło marek 1906 oraz Stock Prestige (obie należące do Stocka), pojawiła się za to marka Żołądkowa Gorzka.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 55 - 62 z 861
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe