• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (266)
maj 2017

   rynki-05-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Dziewięciu "milionerów" rodem z Polski na liście magazynu "Drinks Interantional"
Pochodzące z Polski marki wódek odniosły niewątpliwy sukces w tegorocznym zestawieniu „The Millionaires’Club”, czyli marek wyrobów spirytusowych, które w minionym roku zanotowały sprzedaż przekraczającą milion 9-litrowych opakowań. Wśród wódek, które w 2015 roku zanotowały najwyższą sprzedaż, na 3. pozycji – za liderem Smirnoffem i Absolutem (miejsce 18.) – uplasowała się Żubrówka (miejsce 31. w całym zestaweniu), której sprzedaż wyniosła 6,2 mln 9-litrowych opakowań. Łącznie w najnowszym zestawieniu magazynu „Drinks International” znalazło się 9 marek wódek rodem z Polski (jedną z nich jest marka Lubelska, kwalifikowana tu jako likier ze względu na niższą zawartość alkoholu). Nastąpiła jednak pewna zmiana polskiej reprezentacji wódczanej w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to była ona silniejsza – liczyła bowiem 10 marek, czyli o jedną więcej. W bieżącym zestawieniu zabrakło marek 1906 oraz Stock Prestige (obie należące do Stocka), pojawiła się za to marka Żołądkowa Gorzka.
Czytaj całość…
 
Zwyczaje zakupowe polskich konsumentów
Centrum Badań Marketingowych INDICATOR regularnie przeprowadza cykliczne badanie rynku napojów alkoholowych. Biorąc pod uwagę deklaracje zakupowe naszych respondentów, zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się od lat wódki czyste i białe gatunkowe. Choć należy zaznaczyć, że po 2012 roku pojawiła się tendencja spadkowa (w najnowszym sondażu 49% respondentów deklarowało zakup tego rodzaju alkoholu).
Czytaj całość…
 
W maju znacznie wzrosła produkcja wódki
Jak podał Główny Urząd Statystyczny, w maju tego roku produkcja wódki zanotowała spadek w ujęciu rocznym – o 6,8% do 7,77 mln litrów, ale za to w ujęciu miesięcznym wzrosła znacznie – o 8,4% (w kwietniu br. bowiem produkcja wódki wyniosła 7,17 mln litrów). Z kolei w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku łączna produkcja wódki w Polsce wyniosła 36,1 mln litrów i była o 0,1% wyższa niż w analogicznym okresie w roku 2015.
Rynki Alkoholowe, 7/2016
 
Centrum Wina otworzyło drugi sklep w Katowicach
Centrum Wina otworzyło swój 24 sklep. Jest to zarazem druga placówka w Katowicach i druga, po Bydgoszczy, tegoroczna inwestycja spółki. Nowy sklep, który rozpoczął działalność 3 czerwca br., mieści się w Galerii Katowickiej połączonej z Dworcem Głównym PKP. Pierwszy katowicki sklep sieci znajduje się w Silesia City Center i jest jedną z najlepszych placówek w Polsce. Sieć sklepów należących do Centrum Wina realizuje największy w Polsce winiarski program lojalnościowy „Kocham Wino”. W planach sieć ma m.in. otwarcie  siódmej placówki w Warszawie w Galerii Północnej. Nowością wprowadzoną przez Centrum Wina jest oznaczenie win wegańskich specjalnymi naklejkami z napisem „wino wege”. Są to wina, przy wyrobie których nie używa się produktów odzwierzęcych.
Rynki Alkoholowe, 7/2016
 
Międzynarodowe wyróżnienie dla Lubuski Vodka
Międzynarodowy Instytut Jakości i Smaku w Brukseli przyznał zaszczytny tytuł Superior Taste Award polskiej wódce – Lubuski Vodka, wytwarzanej przez Henkell & Co. Polska Sp. z o.o. Zwycięskie produkty w tym konkursie wyłaniane są w ślepym teście, a ocenie podlegają wyłącznie właściwości produktów z naciskiem na intensywność walorów smakowych. Jurorzy, profesjonaliści w dziedzinie smaku, wybierani są z 15 europejskich i najbardziej prestiżowych stowarzyszeń sommelierów. Lubuski Vodka to wytwarzana z żyta wódka premium. Dostępna jest w Polsce oraz na rynkach zagranicznych, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Chinach i Izraelu.
Rynki Alkoholowe, 7/2016
 
Coraz więcej polskich producentów wina
Sukcesywnie zwiększa się liczba producentów wina w Polsce. Jak podaje Agencja Rynku Rolnego w minionym sezonie działało 103 komercyjnych producentów wina, a ich uprawy zajmowały około 200 hektarów. Łącznie wyprodukowano blisko 5000 hektolitrów wina. Dla porównania, sześć lat temu uprawy zajmowały 26 hektarów, a produkcja wyniosła 412 hektolitrów. Obecnie w Polsce istnieje około 1000 winnic, większość z nich to małe, zajmujące 1-2 hektary uprawy. Największa polska winnica to Srebrna Góra położona na krakowskich Bielanach, zajmująca ponad 20 hektarów, druga co do wielkości zaś jest Winnica Turnau w Baniewicach (17 hektarów). Najwięcej upraw znajduje się w Małopolsce i na Podkarpaciu.
Rynki Alkoholowe, 7/2016
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 55 - 63 z 857
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe