• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 8 (269)
sierpień 2017

   rynki-08-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

We Wrocławiu można studiować piwowarstwo
Pierwsze podyplomowe studia piwowarskie ruszają na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu. Kierunek technologia piwowarstwa utworzony został na Wydziale Nauk o Żywności i stanowi odpowiedź na panujący w kraju rozwój browarów rzemieślniczych i restauracyjnych.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
Browary zwiększają nakłady na reklamę
Od stycznia do maja br. browary wydały na reklamy w mediach tradycyjnych 223,4 mln złotych, czyli o 4,1% więcej niż w analogicznym okresie w roku 2015. Ponad połowa tej kwoty trafiła do telewizji (162,8 mln złotych), jednak to o 3,5% mniej niż rok wcześniej. Drugim najchętniej wybieranym kanałem promocji była reklama zewnętrzna – przeznaczono na nią 33,2 mln złotych. Najwięcej wzrosły wydatki na reklamę piwa w kinach – o 160,9% do 20,3 mln złotych oraz w radio – o 110,7% do 1,22 mln zł i gazetach – o 101,5% do 1,21 mln złotych. Z kolei spadła kwota przeznaczona na reklamę w czasopismach – o 9,8% do 4,7 mln złotych. Największym reklamodawcą wśród browarów jest Grupa Żywiec, która w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku wydała na reklamę 90,5 mln złotych. Na drugim miejscu jest Kompania Piwowarska z wydatkami w wysokości 73,9 mln złotych, a na trzecim Carlsberg Polska, który przeznaczył na ten cel 39 mln złotych.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
Dobre wyniki branży piwnej w pierwszym półroczu
Branża piwowarska zanotowała dobre wyniki w pierwszym półroczu 2016 roku. W tym okresie bowiem sprzedaż piwa zarówno z koncernów, jak i browarów rzemieślniczych i regionalnych, wzrosła o blisko 5% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2015. Na wyniki sprzedaży wpłynęły Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz dobra pogoda.
Rynki Alkoholowe, 8/2016
 
Dziewięciu "milionerów" rodem z Polski na liście magazynu "Drinks Interantional"
Pochodzące z Polski marki wódek odniosły niewątpliwy sukces w tegorocznym zestawieniu „The Millionaires’Club”, czyli marek wyrobów spirytusowych, które w minionym roku zanotowały sprzedaż przekraczającą milion 9-litrowych opakowań. Wśród wódek, które w 2015 roku zanotowały najwyższą sprzedaż, na 3. pozycji – za liderem Smirnoffem i Absolutem (miejsce 18.) – uplasowała się Żubrówka (miejsce 31. w całym zestaweniu), której sprzedaż wyniosła 6,2 mln 9-litrowych opakowań. Łącznie w najnowszym zestawieniu magazynu „Drinks International” znalazło się 9 marek wódek rodem z Polski (jedną z nich jest marka Lubelska, kwalifikowana tu jako likier ze względu na niższą zawartość alkoholu). Nastąpiła jednak pewna zmiana polskiej reprezentacji wódczanej w porównaniu z rokiem ubiegłym, kiedy to była ona silniejsza – liczyła bowiem 10 marek, czyli o jedną więcej. W bieżącym zestawieniu zabrakło marek 1906 oraz Stock Prestige (obie należące do Stocka), pojawiła się za to marka Żołądkowa Gorzka.
Czytaj całość…
 
Zwyczaje zakupowe polskich konsumentów
Centrum Badań Marketingowych INDICATOR regularnie przeprowadza cykliczne badanie rynku napojów alkoholowych. Biorąc pod uwagę deklaracje zakupowe naszych respondentów, zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się od lat wódki czyste i białe gatunkowe. Choć należy zaznaczyć, że po 2012 roku pojawiła się tendencja spadkowa (w najnowszym sondażu 49% respondentów deklarowało zakup tego rodzaju alkoholu).
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 64 - 71 z 869
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe