• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 10 (271)
październik 2017

   rynki-10-2017.jpg
 
Stolica znów wprowadza nowe zasady sprzedaży alkoholu
Warszawscy radni przyjęli zmiany w zasadach sprzedaży alkoholu. Wśród nich utrzymano odległość oddalenia miejsca sprzedaży alkoholu od obiektów chronionych wynoszącą 50 metrów. Jest to odległość do najbliższego wejścia do obiektu, jedynie w przypadku obiektów wojskowych – do ich granicy. Z listy obiektów chronionych wykreślone zostały żłobki, kluby dziecięce, szkoły dla dorosłych i policealne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, klasztory oraz przedszkola. Zmniejszona została liczba punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) do 2900. Utrzymano zaś limit punktów sprzedaży alkoholi przeznaczonych do spożycia na miejscu, wynoszący 2440.
Rynki Alkoholowe, 6/2016
 
Coraz lepsze wyniki polskiej wódki
W kwietniu tego roku produkcja wódki wzrosła w ujęciu rocznym, czyli w porównaniu z kwietniem 2015 roku, o 1,6% do 7,17 mln litrów, spadła za to w ujęciu miesięcznym, w porównaniu z marcem br.) o 13,4% (w marcu produkcja wyniosła 8,28 mln litrów). W okresie od początku stycznia do końca kwietnia tego roku produkcja wódki zanotowała wzrost o 2,2% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2015.
Rynki Alkoholowe, 6/2016
 
Mocna pozycja Polski na rynku whisky
Jak podało w swoim raporcie Scotch Whisky Association, pod względem konsumpcji whisky Polska zajmuje 13. miejsce na świecie, a wartościowo plasuje się na 18. pozycji. W minionym roku bowiem eksport whisky ze Szkocji do Polski wzrósł o ponad 34%, wartościowo zaś o 20% w porównaniu z rokiem 2014. Największą kategorię sprzedaży tak w Polsce, jak i na świecie, niezmiennie stanowią blendy, choć systematycznie rośnie sprzedaż whisky single malt.
Rynki Alkoholowe, 6/2016
 
Wódka Saska Czysta z międzynarodowym wyróżnieniem
Wódka Saska Czysta z portfolio Stock Polska została wyróżniona srebrną nagrodą w tegorocznej 21. edycji ­International Spirits Challenge. W bieżącym roku w tym jednym z najważniejszych międzynarodowych konkursów alkoholowych ponad 50-osobowe jury złożone z ekspertów branżowych wybrało najlepsze alkohole spośród ponad 1300 próbek z blisko 70 krajów. Zwycięskie trunki zostały wyłonione w tzw. ślepych testach.
Rynki Alkoholowe, 6/2016
 
Sprzedaż piwa w sklepach małoformatowych
Piwo generuje około 14% obrotów sklepów małoformatowych do 300 m2, co daje mu drugie miejsce (po papierosach) w rankingu najważniejszych kategorii produktowych. Zakup piwa to główny, a często nawet jedyny powód wizyty w sklepie małoformatowym – butelkę lub puszkę z logo któregoś z browarów wkłada do koszyka co czwarty klient, przy czym na prawie co drugim paragonie z piwem nie ma innych produktów.
Czytaj całość…
 
««  start « poprz. 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 82 - 89 z 876
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe