• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 5 (278)
maj 2018

   okl-2018-05.jpg
 
Likiery, kremy i bittery w sklepach małoformatowych oraz w supermarketach
Likiery kremy i bittery pozostają nadal niszowym pod względem udziałów wartościowych segmentem alkoholi, którego znaczenie dla obrotu sklepów małoformatowych do 300 m2 jest zdecydowanie mniejsze niż dla supermarketów. W tym pierwszym kanale dystrybucji udziały likierów w sprzedaży alkoholi nie osiągają 1%. Sytuacja jest nieco lepsza w supermarketach 301-2500 m2, gdzie udziały te sięgają nawet do 2% w czasie największego na nie popytu. W sklepach małego formatu liderem w ilościowej sprzedaży likierów jest Jaegermeister (CEDC), na kolejnym miejscu plasuje się marka Advocaat (Polmos Bielsko-Biała) – w styczniu 2018 r. udział każdego z nich w sprzedaży wolumenowej całej kategorii wyniósł ponad 15%. W supermarketach największe udziały mają Dalkowski (Henkell&Co.) oraz Sheridan’s (Diageo).
Rynki Alkoholowe, 3/2018
 
Liczy się wygląd, zapach i przede wszystkim smak
Piątek, 25 maja 2018 r. – to data, którą powinien zapisać w swoim kalendarzu każdy producent i dystrybutor alkoholi mocnych funkcjonujący w Polsce. Tego dnia odbędzie się bowiem w Toruniu już XII edycja Degustacji Wódek organizowana przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe”. Redakcja miesięcznika „Rynki Alkoholowe” degustację wódek organizuje począwszy od 2006 r. To pierwsza cykliczna i niezależna degustacja wódek odbywająca się w naszym kraju. To także jedyny tego typu konkurs „w ciemno”, gdzie jurorzy nie wiedzą, jakie wódki degustują. Liczy się wygląd, zapach i przede wszystkim smak produktu. Od 2014 r. ocenie poddawane są także wódki smakowe oraz smakowe wyroby spirytusowe. Udział w Degustacji Wódek to znakomita okazja do oceny i konfrontacji własnych produktów na tle konkurencji, zmierzenie się z innymi markami na rynku, a zwycięstwo w konkursie to prestiż i doskonała promocja. Wszelkich dodatkowych informacji o wydarzeniu udziela Lidia Potwardowska (tel. 607 842 864, e-mail: Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć ).
Rynki Alkoholowe, 2/2018
 
Wódka, czyli gorzałka
Najczęściej wskazywaną marką wódek czystych w teście znajomości spontanicznej okazała się Finlandia (38%). Marka ta od kilku lat znajduje się na pierwszym miejscu wśród wódek wskazywanych spontanicznie przez konsumentów. Ciekawym zjawiskiem jest fakt, że w teście znajomości wspomaganej Finlandia otrzymała 63% wskazań, czyli mniej względem zeszłego roku. Natomiast faworytem w teście znajomości wspomaganej okazała się Żubrówka, na którą wskazała zdecydowana większość konsumentów (70%). Kolejnymi dobrze rozpoznawalnymi markami, mającymi ponad 60% wskazań w teście znajomości wspomaganej były: Wyborowa, Soplica, Pan Tadeusz, Finlandia, Absolut. Z najnowszej tury badań wynika również, że najczęściej spożywanymi markami jest właśnie Finlandia i Żubrówka, obie dostały po 24% wskazań.
Rynki Alkoholowe, 2/2018
 
Sprzedaż wódki w sklepach małoformatowych do 300 m2
Wódka odpowiada za prawie 9% obrotu w sklepach małoformatowych do 300 m2. W grudniu 2017 r. klienci typowego sklepu małoformatowego mogli wybierać spośród 49 wariantów wódek smakowych (o 5 więcej niż rok wcześniej) i 36 wariantów wódek czystych. Sprzedaż wódek w sklepach małoformatowych zdominowały dwie firmy – CEDC i Stock, które w 2017 r. odpowiadały łącznie za 75% wartości i wolumenu sprzedaży tej kategorii. W omawianym okresie CEDC umocnił się na pozycji lidera i zwiększył swoje udziały w całkowitej wartości sprzedaży wódek do prawie 44%. Stock pozostaje liderem w segmencie wódek smakowych, mimo iż systematycznie traci udziały na rzecz CEDC. W okresie od stycznia do grudnia marki firmy generowały łącznie 50% wartości sprzedaży we wspomnianej kategorii. W tym czasie udziały firmy Stock w sprzedaży wódki czystej pozostały na podobnym poziomie, co rok wcześniej.
Rynki Alkoholowe, 2/2018
 
Czarny rynek to realny problem
Rynek napojów alkoholowych w Polsce jest wart ok. 57 mld zł, z czego prawie 40% przypada na wyroby spirytusowe. Branża mocnych alkoholi jest jednym z ważniejszych płatników do sektora finansów publicznych, gdyż generuje ponad 12,5 mld zł wpływów. Czarny rynek mocnych alkoholi w Polsce to ok. 24 mln litrów 100% alkoholu rocznie. W tym morzu nielegalnych trunków jakie trafiają do konsumentów ok. 18 mln litrów stanowi alkohol skażony, przemyt to co najmniej 3 mln litrów, a bimbrownictwo to kolejne 3 mln litrów nielegalnego spirytusu wprowadzonego do obrotu. Czarny rynek stanowi prawie 20% rynku alkoholi mocnych w Polsce. Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez Fundację Republikańską, straty skarbu państwa z tytułu nieodprowadzonej akcyzy i podatku VAT sięgają 2 mld złotych.
Rynki Alkoholowe, 1/2018
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 10 - 17 z 900
     

 

© 2018 Rynki Alkoholowe