• English
  • Polish
 home.png strona domowa
kontakt.png
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

Nowy Numer

 

RYNKI ALKOHOLOWE
Nr 6 (267)
czerwiec 2017

   rynki-06-2017.jpg
 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Whisky w zegarku? Czemu nie!
Butelka Old Vatted Glenlivet 1862 – czyli najstarsza rocznikowa whisky na świecie – została otworzona 14 marca 2017 r. w Warszawie. Uroczystość, podczas której tego dokonano, jest częścią pewnego niezwykłego i pionierskiego projektu o nazwie Whisky Watch. Otworzenie butelki tak niezwykle starego alkoholu było możliwe dzięki współpracy polskiej firmy Wealth Solutions (specjalizującej się w budowie kolekcji rzadkich trunków, dzieł sztuki) i szwajcarskiej manufaktury zegarków Louis Moinet z miejscowości Saint-Blaise, znaną z budowy limitowanych edycji ekskluzywnych czasomierzy, z użyciem rzadko spotykanych materiałów i zaawansowanych technologii.
Czytaj całość…
 
Gin znaczy Lubuski, rum to Bacardi, tequila to Sierra
Gin Lubuski jest najsilniej zakorzenioną marką ginu w świadomości polskich konsumentów. Został on spontanicznie wskazany przez 35% respondentów, a w teście znajomości wspomaganej przez 63% respondentów. Jego dominację dobrze obrazuje wynik marki, która zajęła drugie miejsce wśród najczęściej wskazywanych marek ginów – Gordon’s Gin, który w teście spontanicznej znajomości został wskazany przez co dziesiątego respondenta (10%), a w teście znajomości wspomaganej blisko co trzeciego (29%).
Czytaj całość…
 
Rum, gin i tequila w sklepach małoformatowych do 300 m2
Rum, gin i tequila to jedne z mniejszych segmentów alkoholi – w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadają one łącznie za mniej niż 1% wartości sprzedaży alkoholi mocnych. Rum i gin można kupić w około 40% placówek sprzedających alkohole mocne, natomiast tequilę ma w ofercie tylko kilka procent takich placówek. W sklepach małoformatowych nie należy się spodziewać zbyt dużej liczby wariantów takich alkoholi na półkach. Klienci najczęściej mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami rumu i ginu, natomiast w przypadku tequili najczęściej jest tylko jeden wariant tego trunku.
Czytaj całość…
 
Droższa whisky w cenie
Import ekskluzywnej whisky single malt do Polski wzrósł w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. – w ujęciu ilościowym – o 30%. Daje to łącznie blisko 360 tys. sprowadzonych butelek. W ujęciu wartościowym dynamika wzrostu była jeszcze większa i wyniosła 38%. (wartość ok. 4 mln funtów). Znaczniejsze wzrosty zanotowała whisky blended malt. W ujęciu ilościowym dało to liczbę aż 257 tys. butelek. Łączna wartość sprowadzonej whisky blended malt wzrosła o 120% i wyniosła 360 tys. funtów. Wyniki te dają Polsce 13. miejsce pod względem liczby sprowadzonych butelek whisky, a wartościowo plasujemy się na 16. miejscu. Największym rynkiem na świecie – patrząc na liczbę sprowadzonych butelek – jest Francja (142 mln sztuk), zaś pod względem wartościowo sprowadzanego trunku prowadzą USA z kwotą 563 mln funtów. W rozbiciu na poszczególne kontynenty najmocniejszym rynkiem dla whisky wciąż pozostaje Europa, a szczególnie kraje Unii Europejskiej.
Rynki Alkoholowe, 3/2017
 
Mamy więcej winnic
W 2016 r. w Polsce funkcjonowało 150 małych winnic – najwięcej z nich znajduje się w województwach lubuskim małopolskim oraz podkarpackim. Według International Organisation of Wine wyprodukowały one 7 tys. hektolitrów wina. Dla porównania we Włoszech wyprodukowano w tym samym czasie 49 mln hektolitrów, a we Francji 42 mln hektolitrów. Według Polskiego Instytutu Winorośli i Wina, uruchomienie winnicy produkującej do 15 tys. butelek rocznie to koszt ok. 1 mln zł. W 2013 r. w Polsce było zaledwie 35 winiarzy.
Rynki Alkoholowe, 3/2017
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 10 - 17 z 861
 
 
     

 

© 2017 Rynki Alkoholowe