okl 2020 10


okl 2020 09

 

Brandy, koniaki i winiaki to jeden z mniejszych segmentów alkoholi. Jego znaczenie w sprzedaży wartościowej wszystkich napojów z procentami jest znikome. Jak wynika z danych CMR, w 2019 r. w sklepach małoformatowych do 300 m2 brandy, koniaki i winiaki odpowiadały za mniej niż 1% wartości sprzedaży alkoholi mocnych. Niewielka popularność idzie w parze z niewielką dostępnością – w 2019 r. brandy i koniaki można było kupić tylko w co drugiej placówce małego formatu prowadzącej sprzedaż alkoholi, przy czym oferta obejmowała średnio tylko ok. 3 wariantów tych trunków.

Trunki typu winiaki, koniaki i brandy mają swoich miłośników w różnych częściach świata. Jednak, jak pokazują wyniki analiz badań przeprowadzanych cyklicznie przez CBM Indicator, znajomość marek tego typu napojów alkoholowych jest dość niska wśród polskich konsumentów.
Prawie jedna czwarta (23%) konsumentów zadeklarowała, że piła koniaki, brandy i winiaki w ciągu ostatniego roku, zaś 14% –  w ciągu ostatniego miesiąca. Jak pokazują wyniki testu wspomaganej znajomości marek koniaków, brandy i winiaków, najbardziej znane to Napoleon (50%) i Metaxa (41%). Powyżej 20% wskazań otrzymały również Calvados (23%), Brandy Stock i Davidoff (po 23%), Henessy i Pliska (po 22% wskazań).

Lokalny patriotyzm wpisany jest w DNA Spółki TiM. Życie i zdrowie Ludzi są kluczowymi wartościami dla organizacji, bowiem to właśnie na relacjach międzyludzkich opiera się biznes. Pandemia COVID-19 i niewidzialny przeciwnik o nazwie SARS-CoV-2 zmotywowały firmę TiM do działania.
W trosce o zdrowie tych, którzy chronią nasze życie na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem. Spółka wsparła inicjatywę „Szyjemy maseczki Bielsko-Biała” przekazując środki pieniężne na zakup tkaniny, z której szyte są kombinezony jednorazowe dla lekarzy pracujących w placówkach medycznych oraz personelu domów opieki na terenie powiatu bielskiego. W ramach wspomnianej akcji 600 członków grupy w tym 100 bezpośrednio zaangażowanych osób szyje maseczki, ochraniacze na obuwie i kombinezony medyczne. Przekazywane są one szpitalom, przychodniom, domom opieki, seniorom i pacjentom onkologicznym w Bielsku-Białej.
W ramach akcji niesienia pomocy firma TiM S.A. zakupiła także urządzenie medyczne wykorzystywane w celach diagnostycznych i terapeutycznych -  bronchoskop (rodzaj endoskopu do oglądania wnętrza tchawicy i oskrzeli) - dla Szpitala Wojewódzkiego w Bielsku-Białej.

Redakcja

Dzień św. Patryka, patrona Irlandii, który hucznie co roku obchodzi ok. 70 mln osób na świecie, tym razem miał łagodniejszy przebieg. Powodem pandemia koronawirusa, zbierająca śmiertelne żniwo i siejąca panikę. O dużych wpływach z tytułu celebracji tego święta musieli tym razem zapomnieć producenci piwa oraz puby. Problem w tym, że końca pandemii na razie nie widać, a z każdym dniem straty dla branży alkoholowej będą rosnąć.

Wideokonferencja z transmisją „na żywo” w Internecie oraz możliwością zadawania pytań zamiast typowej konferencji prasowej – oto odpowiedź Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy na wymogi bezpieczeństwa w czasach epidemii koronawirusa. Epidemii, która uderza też w polskich producentów alkoholi. W tej sytuacji temat przewodni wideokonferencji nie mógł być inny, jak „Branża spirytusowa w czasie pandemii koronawirusa”.
Dzisiejsze możliwości techniczne pozwalają na takie rozwiązania i dobrze, że Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy z nich korzysta. Sytuacja jest poważna, więc warto o niej rozmawiać. A jeśli można również nie narażać w ten sposób niczyjego bezpieczeństwa, to tym lepiej. Internet i ekran monitora to także sposób na zatrzymanie rozprzestrzeniania się groźnego wirusa.

temat 10