okl 2021 07


okl 2021 06

 

Trunki typu winiaki, koniaki i brandy mają swoich miłośników w różnych częściach świata. Jednak, jak pokazują wyniki analiz badań przeprowadzanych cyklicznie przez CBM Indicator, znajomość marek tego typu napojów alkoholowych jest dość niska wśród polskich konsumentów.
Prawie jedna czwarta (23%) konsumentów zadeklarowała, że piła koniaki, brandy i winiaki w ciągu ostatniego roku, zaś 14% –  w ciągu ostatniego miesiąca. Jak pokazują wyniki testu wspomaganej znajomości marek koniaków, brandy i winiaków, najbardziej znane to Napoleon (50%) i Metaxa (41%). Powyżej 20% wskazań otrzymały również Calvados (23%), Brandy Stock i Davidoff (po 23%), Henessy i Pliska (po 22% wskazań).

Lokalny patriotyzm wpisany jest w DNA Spółki TiM. Życie i zdrowie Ludzi są kluczowymi wartościami dla organizacji, bowiem to właśnie na relacjach międzyludzkich opiera się biznes. Pandemia COVID-19 i niewidzialny przeciwnik o nazwie SARS-CoV-2 zmotywowały firmę TiM do działania.
W trosce o zdrowie tych, którzy chronią nasze życie na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem. Spółka wsparła inicjatywę „Szyjemy maseczki Bielsko-Biała” przekazując środki pieniężne na zakup tkaniny, z której szyte są kombinezony jednorazowe dla lekarzy pracujących w placówkach medycznych oraz personelu domów opieki na terenie powiatu bielskiego. W ramach wspomnianej akcji 600 członków grupy w tym 100 bezpośrednio zaangażowanych osób szyje maseczki, ochraniacze na obuwie i kombinezony medyczne. Przekazywane są one szpitalom, przychodniom, domom opieki, seniorom i pacjentom onkologicznym w Bielsku-Białej.
W ramach akcji niesienia pomocy firma TiM S.A. zakupiła także urządzenie medyczne wykorzystywane w celach diagnostycznych i terapeutycznych -  bronchoskop (rodzaj endoskopu do oglądania wnętrza tchawicy i oskrzeli) - dla Szpitala Wojewódzkiego w Bielsku-Białej.

Redakcja

Dzień św. Patryka, patrona Irlandii, który hucznie co roku obchodzi ok. 70 mln osób na świecie, tym razem miał łagodniejszy przebieg. Powodem pandemia koronawirusa, zbierająca śmiertelne żniwo i siejąca panikę. O dużych wpływach z tytułu celebracji tego święta musieli tym razem zapomnieć producenci piwa oraz puby. Problem w tym, że końca pandemii na razie nie widać, a z każdym dniem straty dla branży alkoholowej będą rosnąć.

Wideokonferencja z transmisją „na żywo” w Internecie oraz możliwością zadawania pytań zamiast typowej konferencji prasowej – oto odpowiedź Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy na wymogi bezpieczeństwa w czasach epidemii koronawirusa. Epidemii, która uderza też w polskich producentów alkoholi. W tej sytuacji temat przewodni wideokonferencji nie mógł być inny, jak „Branża spirytusowa w czasie pandemii koronawirusa”.
Dzisiejsze możliwości techniczne pozwalają na takie rozwiązania i dobrze, że Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy z nich korzysta. Sytuacja jest poważna, więc warto o niej rozmawiać. A jeśli można również nie narażać w ten sposób niczyjego bezpieczeństwa, to tym lepiej. Internet i ekran monitora to także sposób na zatrzymanie rozprzestrzeniania się groźnego wirusa.

Gin jest trunkiem, bez którego nie obejdzie się większość znanych drinków. Jego cierpko-gorzki posmak pozwala wzbogacić słodkie napoje typu wermuty, toniki i likiery. Analiza wyników najnowszych badań przeprowadzonych cyklicznie przez CBM Indicator pokazuje, że najlepiej znaną marką wódki z jałowca w Polsce jest Gin Lubuski. Wyniki znajomości spontanicznej wskazują, że co trzecia osoba jest w stanie samodzielnie nazwać tę markę. Natomiast przy wynikach testu znajomości wspomaganej widać, że prawie połowa respondentów wskazuje Gin Lubuski.

Andrzej Kostyk, właściciel Wódek Raciborskich, odpowiadał na pytania Marcina Burzyńskiego

— Czy Racibórz ma bogatą historię wytwarzania alkoholi wysokoprocentowych?
Tradycje przemysłu spirytusowego w Raciborzu sięgają XIX w. Po II wojnie światowej, na bazie gorzelni Schlesingerów, utworzono zakłady spirytusowe, które następnie zostały włączone do ogólnopolskiego zrzeszenia producentów wyrobów spirytusowych Polmos. W latach 70. XX w. zakład w Raciborzu został całkowicie przebudowany. Powstała przemysłowa gorzelnia melasowa. W 1987 r. ze względów ekologicznych wstrzymano w niej produkcję, jednocześnie podejmując działania inwestycyjne w celu przebudowy zakładów na rozlewnie wódek. Ich produkcję rozpoczęto w 1991 r. W 1996 r. Polmos Racibórz został sprywatyzowany, ale wytwarzanie alkoholu i spirytusu było kontynuowane. Ponowna sprzedaż zakładów spirytusowych została dokonana w 2011 r., a nowy właściciel zdecydował o likwidacji zakładów.

Witold Włodarczyk, prezes zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy:

– „Rynki Alkoholowe”, to biblia dla szeroko rozumianej branży alkoholowej, ale również niezwykle ważne wydawnictwo dla handlu i segmentu HoReCa. Tematy związane z alkoholem nigdy nie były łatwe, a czasami budzą wręcz kontrowersje. Tym bardziej ważne jest przedstawianie czytelnikowi sprawdzonych i wiarygodnych informacji, w sposób rzeczowy, odbiegający od często sensacyjnych doniesień mediów codziennych. Profesjonalizm, wiedza i doświadczenie zespołu redakcyjnego zapewniają wysoki poziom merytoryczny publikacji, zaś wyważone komentarze redakcyjne uwzględniają opinie poszczególnych graczy na rynku. Wszystko to sprawia, że „Rynki Alkoholowe” są miarodajnym i rzetelnym źródłem informacji, odpowiadając tym samym na potrzeby środowisk zainteresowanych rozwojem polskiego rynku alkoholowego. Z oczywistych względów z największym zainteresowaniem czytam artykuły poświęcone branży spirytusowej, choć i te poświęcone naszej konkurencji nie umykają mojej uwadze. Zawsze ciekawe są też doniesienia o nowych trendach na rynku, dzięki czemu zawsze jestem na bieżąco z aktualnościami. W imieniu swoim i firm zrzeszonych w ZP PPS składam zespołowi redakcyjnemu „Rynków Alkoholowych” najserdeczniejsze gratulacje z okazji 25 lat istnienia na niełatwym oraz wciąż zmieniającym się rynku wydawniczym i życzę jeszcze wielu kolejnych lat działalności. Tak długa historia świadczy o tym, że jesteście Państwo nam bardzo potrzebni!

temat 07


degustacja banner