okl 2020 08


okl 2020 07

 

Liczy się wygląd,  zapach i smak

22 maja 2020 r. – tego dnia miała odbyć się czternasta edycja Degustacji Wódek – konkursu organizowanego corocznie przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe”. Z powodu pandemii impreza została przełożona na drugą połowę roku. Czas więc, aby podjąć kolejną próbę przeprowadzenia naszej sztandarowej imprezy. Nowy termin: druga połowa października 2020 r. 22 maja 2020 r. – tego dnia miała odbyć się czternasta edycja Degustacji Wódek – konkursu organizowanego corocznie przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe”. Z powodu pandemii impreza została przełożona na drugą połowę roku. Czas więc, aby podjąć kolejną próbę przeprowadzenia naszej sztandarowej imprezy. Nowy termin: druga połowa października 2020 r. 

Udział w konkursie to znakomita okazja do oceny i konfrontacji własnych produktów na tle konkurencji, zmierzenie się z innymi markami na rynku, a zwycięstwo w konkursie to prestiż i doskonała promocja. 

Ubiegłoroczna rywalizacja stała na bardzo wysokim poziomie. Ostatecznie złoty medal zdobyło aż 8 produktów: Precious Vodka (Jewel Lines, dystrybutor: Ice-Full Sp. z o.o.), Russian Stadard Original (CEDC International Sp. z o.o.), Ostoya (Wyborowa Pernod Ricard), Nerpa Baikal Vodka (Jupiter Spirits Company, dystrybutor: Ice-Full Sp. z o.o.), Elixir z Dzikiego Chrzanu (Good Food Concept – Elixir Dom Wódki), Dalkowski – Wódka Jarzębinowa (Henkell & Co. Polska, obecnie: Henkell Freixenet Polska Sp. z o.o.), Nalewka z Orzecha Włoskiego (Nalewkarnia Longinus) oraz Biały Bocian (Polmos Bielsko-Biała).

– Cieszymy się, że nasz konkurs jest dziś stałym i ważnym elementem branży alkoholowej. Widać to także po większej liczbie zgłaszanych produktów. Warto zauważyć, że w ostatniej degustacji pojawiło się bardzo dużo nowości rynkowych, a także produktów, które nie są dostępne w szerokiej dystrybucji – podsumowywał ubiegłoroczny konkurs Jerzy Warlikowski, koneser wódek i przedstawiciel „Rynków Alkoholowych” w jury konkursu od pierwszej jego edycji. 

Redakcja miesięcznika „Rynki Alkoholowe” Degustację Wódek organizuje począwszy od 2006 r. To pierwsza cykliczna i niezależna taka impreza odbywająca się w naszym kraju. Od 2014 r. ocenie poddawane są również wódki smakowe oraz smakowe wyroby spirytusowe. 

Podczas Degustacji w 2019 r. jurorzy zaproponowali, aby medal przyznawać także ze design opakowania. Przychyliliśmy się do tego pomysłu i jest on wpisany do regulaminu konkursu na 2020 r. Oczywiście wybór zwycięzcy nie jest tutaj dokonywany „w ciemno”. Jurorzy oceniają wszystkie zgłoszone wyroby pod kątem opakowania już po ogłoszeniu wyników samej degustacji. 

Liczy się zatem wygląd, zapach i przede wszystkim smak produktu. Czy profesjonalni, a także niezależni jurorzy, przystąpią w tym roku do oceny „w ciemno” zgłoszonych próbek w kategorii wódek czystych oraz w kategorii wódek smakowych i smakowych wyrobów spirytusowych? To w dużej mierze zależy od Państwa – producentów, importerów i dystrybutorów. Zapraszamy zatem do kontaktu chętnych do udziału w Degustacji Wódek. Wszelkich dodatkowych informacji o tegorocznym wydarzeniu udziela Lidia Potwardowska (tel. 607 842 864, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Marcin Burzyński

XIII Degustacja Wódek organizowana przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe” była pod wieloma względami niezwykła. Nas jednak przede wszystkim cieszy, że formuła konkursu się sprawdza, choć oczywiście staramy się, aby jeszcze uatrakcyjnić rywalizację. Dokładnie 24 maja 2019 r. o godz. 14.00 w toruńskim Hotelu Gotyk rozpoczęła się 13. edycja organizowanej przez nasz miesięcznik Degustacji Wódek. Przed jurorami stało niełatwe zadanie, bowiem do konkursu 9 funkcjonujących w Polsce firm zgłosiło aż 21 produktów. Tylko jednokrotnie w historii – w 2014 r. – było ich więcej (28). Jednak po raz pierwszy wręczyliśmy aż 8 medali! To ukłon w stronę producentów, których trunki dostępne na polskim rynku mają coraz wyższą jakość. Oprócz wstępnego podziału na wyroby czyste i smakowe, zgłoszone trunki podzieliliśmy na kategorie cenowe. Chcieliśmy w ten sposób sprawić, aby rywalizacja była bardziej sprawiedliwa. Co ciekawe, w poprzednich latach do konkursu zgłaszano więcej produktów smakowych. W tym roku było więcej wódek czystych. Czyżby zwiastowało to zwiększenie atencji producentów względem „klasyki”? Czas pokaże...

Marcin Burzyński

XII Degustacja Wódek zorganizowana przez ogólnopolski miesięcznik branżowy „Rynki Alkoholowe” za nami. W piątek, 25 maja, w toruńskim Hotelu Gotyk wybrano i nagrodzono najlepsze produkty w danej kategorii. W tegorocznym wydarzeniu można było się łatwo doszukać kilku podobieństw względem poprzedniej degustacji.

temat 08