okl 2020 04


okl 2020 03

 

Kolejna XXXVI tura badań rynku napojów alkoholowych w Polsce została przeprowadzona przez Centrum Badań Marketingowych Indicator w grudniu 2018 r. Badaniu poddano reprezentatywną kwotową próbę dorosłych mieszkańców Polski liczącą 1000 osób. Badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI (Computer Assisted Web Interviews). Obecnie CAWI jest jedną z najbardziej popularnych i najszybciej rozwijających się metod marketingowych.

Brandy, koniaki i winiaki to jeden z mniejszych segmentów alkoholi, którego znaczenie w sprzedaży wartościowej wszystkich alkoholi jest marginalne – w 2018 r. w sklepach małoformatowych do 300 m2 odpowiadał on za mniej niż 1% sprzedaży wszystkich trunków alkoholowych i tym samym zajmując 11. pozycję w rankingu alkoholi (plasując się m.in. po piwach, wódkach, whisky i bourbonie, winach stołowych i musujących).

Agata Ranachowska, brand manager Martini w Bacardi Martini Polska Sp. z o.o. odpowiadała na pytania Marcina Burzyńskiego

— Martini to jeden z najbardziej znanych i rozpoznawalnych wermutów na świecie. W jaki sposób zbudowana została tak silna pozycja tej marki? Czy włoskie pochodzenie miało tu znaczenie?
Martini to kultowa marka wermutów w Polsce i na świecie, która została założona przez trzech przyjaciół w 1863 r. To, co ją wyróżnia, to z całą pewnością jej dziedzictwo – ponad 150 lat tradycji, korzystanie wyłącznie z lokalnego surowca z Piemont i Turynu, gdzie składniki są specjalnie selekcjonowane i ręcznie zbierane, a także tradycyjne mistrzostwo – Martini tworzą bowiem mistrzowie zielarstwa i winiarstwa. Marka zawsze była odbierana jako ucieleśnienie włoskiej radości życia oraz ikona stylu, realizująca niezwykłe kolaboracje ze światem sztuki.

Blisko 7 tys. wystawców z całego świata i rekordowa liczba ponad 61 tys. gości, którzy odwiedzili wydarzenie – tak najkrócej można opisać tegoroczne targi ProWein w Duesseldorfie. My jednak zamierzamy o nich napisać nieco więcej – tym bardziej, że miały tam miejsce także istotne polskie akcenty.

Kolejna XXXVI tura badań rynku napojów alkoholowych w Polsce została przeprowadzona przez Centrum Badań Marketingowych Indicator w grudniu 2018 r. Badaniu poddano reprezentatywną kwotową próbę dorosłych mieszkańców Polski liczącą 1000 osób. Badanie zostało przeprowadzone techniką CAWI (Computer Assisted Web Interview). Obecnie CAWI jest jedną z najbardziej popularnych i najszybciej rozwijających się metod marketingowych.

worldfood2020 2